1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKR/CKE/UPRJP/1/2024

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK MEMBINA JAMBATAN BAGAN DATUK, DAERAH HILIR PERAK KE KAMPUNG SEJAGOP, DAERAH PERAK TENGAH, PERAK DARUL RIDZUAN -PEMASANGAN LAMPU JALAN JENIS SOLAR LED
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 13/06/2024
MASA LAWATAN: 12:00 PM
LOKASI LAWATAN: SEVENTH-DAY ADVENTIST CHURCH, BAGAN DATUK, PERAK DARUL RIDZUAN

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 13/06/2024
MASA TAKLIMAT: 10:30 AM
LOKASI TAKLIMAT: PEJABAT DAERAH JKR BAGAN DATUK, PERAK DARUL RIDZUAN
TARIKH IKLAN 30/05/2024
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER 03-26189983
DZAKIRA BINTI ZAKARIA
017-3425252 / DZAKIRA@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF BUMIPUTERA
JENIS SYARIKAT T1
PENDAFTARAN CIDBSIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G5 DAN KEATAS
KATEGORI : ME
PENGKHUSUSAN : E04, E11, E16 DAN E17

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS: A/B
TAJUK: VII (ELECTRICAL WORKS)
TAJUK KECIL: 1, 3, 11
UPKJ
KELAS: BIDANG MEKANIKAL / BIDANG ELEKTRIKAL
KEPALA: V / VIIB
SUB KEPALA: 5(B) STREET LIGHTING / 3(D) UNDERGROUND CABLING-UP TO 415V



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 100
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKR/CKE/UPRJP/1/2024
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 20/06/2024
TARIKH AKHIR DIJUAL 27/06/2024
TEMPAT DIJUAL SECARA ATAS TALIAN (SISTEM JET)
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPSECARA ATAS TALIAN (SISTEM JET)
TARIKH TENDER DITUTUP 18/07/2024
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA Bagi lawatan tapak atau sesi taklimat tender yang DIWAJIBKAN, hanya penama yang tercatat di dalam sijil PPK, SPKK, STB, PUKONSA atau UPKJ yang dibenarkan menghadiri lawatan tapak atau sesi taklimat berkenaan. Kontraktor/syarikat tidak boleh mewakilkan pegawai selain daripada penama dalam PPK, SPKK, STB, PUKONSA atau UPKJ.

NOTA :

1) JKR E-TENDERING (SISTEM JET) :

Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.
a) Kontraktor yang berminat menyertai tender hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya kontraktor berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal https://tender.jkr.gov.my.

c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.

2) TAKLIMAT TENDER & LAWATAN TAPAK :

a) Kontraktor yang LAYAK dan berminat dikehendaki untuk memohon untuk hadir ke Taklimat Tender dan Lawatan Tapak melalui Sistem JET.

b) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi. Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.

3) PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :

a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK), Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB dan Sijil Taraf Bumiputera (STB); dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.

b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

4) PERINGATAN :

Pejabat Memanggil Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1