1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKR/IP/CKUB/23056/2024

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK MENAIK ARAS JALAN DI SIMPANG KG. PAYA BESAR SEKSYEN 4.3 FT106, JALAN AJIL-KUALA BERANG, HULU TERENGGANU, TERENGGANU
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 19/09/2024
MASA LAWATAN: 10:00 AM
LOKASI LAWATAN: DEWAN TAKLIMAT, JKR DAERAH HULU TERENGGANU, 21700 KUALA BERANG, TERENGGANU.

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 19/09/2024
MASA TAKLIMAT: 10:00 AM
LOKASI TAKLIMAT: DEWAN TAKLIMAT, JKR DAERAH HULU TERENGGANU, 21700 KUALA BERANG, TERENGGANU.
TARIKH IKLAN 09/09/2024
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER 03-26165432 / 5456 / 5421
NUR AFZAN IZZANI BINTI AZHAR
03-26165432 / 5456 / 5421 / AFZANIZZANI@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF BUMIPUTERA
JENIS SYARIKAT T1
PENDAFTARAN CIDBPERAKUAN PENDAFTARAN KONTRAKTOR (PPK)
GRED : G7
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : CE01

SIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G7
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : CE01

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS: SIJIL PUSAT PENDAFTARAN KONTRAKTOR-KONTRAKTOR KERJA, BEKALAN DAN PERKHIDMATAN NEGERI SABAH (PUKONSA)
TAJUK:
TAJUK KECIL:
UPKJ
KELAS: SIJIL UNIT PENDAFTARAN KONTRAK JURUPERUNDING SARAWAK (UPKJ)
KEPALA:
SUB KEPALA:



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 500
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKR/IP/CKUB/23056/2024
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 23/09/2024
TARIKH AKHIR DIJUAL 27/09/2024
TEMPAT DIJUAL SECARA DALAM TALIAN MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET)
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPSECARA DALAM TALIAN MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET)
TARIKH TENDER DITUTUP 18/10/2024
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA KEBENARAN KHAS:
i) Tidak dibenarkan memohon kebenaran khas bagi gred dan pengkhususan dalam bidang yang telah ditetapkan.

JKR E-TENDERING (SISTEM JET):
i) Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.
ii) Petender yang berminat menyertai tender ini hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my Petender yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.
iii) Manual Petender boleh dimuat turun melalui sesawang https://tender.jkr.gov.my .

TAKLIMAT DAN LAWATAN TAPAK:
i) Taklimat & lawatan tapak adalah DIWAJIBKAN bagi semua petender. Bagi sesi Lawatan Tapak dan Taklimat Tender, hanya penama di dalam Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK) CIDB, Sijil Taraf Bumiputera (STB) dan Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) CIDB/ PUKONSA/ UPKJ Sahaja yang DIBENARKAN HADIR dan tidak boleh mewakilkan kepada sesiapa selain penama di dalam sijil.
ii) Permohonan untuk menghadiri lawatan tapak adalah melalui system JET. Sila klik butang MOHON TAKLIMAT dan tunggu pengesahan daripada Pejabat Mengurus Tender (PMT). Sila hadir ke taklimat/ lawatan tapak yang ditetapkan. Sila muat naik slip kehadiran di dalam sistem dan tunggu pengesahan daripada PMT.
iii) Petender atau penama yang tercatat di dalam sijil PPK dan SPKK atau PUKONSA atau UPKJ perlu membawa Bersama Kad Pengenalan Diri dan sijil ASAL dan Salinan sijil yang tersebut di atas untuk semakan dan rujukan. Sila bawa cap nama Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklima tender & lawatan tapak dijalankan.

PEMBELIAN DOKUMEN TENDER:
i) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik Salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakaun Pendaftaran Kontraktor (PPK), Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB atau Sijil PUKONSA dan Sijil Taraf Bumiputera (STB), slip kehadiran lawatan tapak dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.
ii) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan.
iii) Bayaran tidak akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

PERINGATAN:
i) Pejabat Mengurus Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan e-mel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
ii) Segala komunikasi adalah melalui emel Sahaja. Petender adalah dinasihatkan supaya pantau emel masing-masing sepanjang proses tender dijalankan.

Dokumen Meja Tender dan Dokumen Tender boleh dicapai memalui Storan Atas Talian yang telah diberikan oleh Pejabat Mengurus Tender (PMT)
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1