1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKR/PERS/CKC/017/2024

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK PROJEK PEMBAIKAN CERUN DAN KERJA-KERJA BERKAITAN DI SEKOLAH KEBANGSAAN PUSAT BANDAR PUCHONG (2), DAERAH PETALING, SELANGOR
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 07/10/2024
MASA LAWATAN: 11:00 AM
LOKASI LAWATAN: SEKOLAH KEBANGSAAN PUSAT BANDAR PUCHONG (2)

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 07/10/2024
MASA TAKLIMAT: 11:00 AM
LOKASI TAKLIMAT: SEKOLAH KEBANGSAAN PUSAT BANDAR PUCHONG (2)
TARIKH IKLAN 30/09/2024
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER CAWANGAN KEJURUTERAAN CERUN
NUR LIYANA BINTI AZAMI
03-26107326 / LIYANA.AZAMI@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF BUMIPUTERA
JENIS SYARIKAT T1
PENDAFTARAN CIDBPERAKUAN PENDAFTARAN KONTRAKTOR (PPK)
GRED : G4
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : CE08, CE21 & CE36 (KEBENARAN KHAS TIDAK DIBENARKAN)

SIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G4
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : TIADA

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS: B
TAJUK: TAJUK I, TAJUK IV
TAJUK KECIL: TAJUK KECIL 1 & 6, TAJUK KECIL 1 & 2
UPKJ
KELAS: BX
KEPALA: KEPALA I, KEPALA III
SUB KEPALA: SUB-KEPALA 1 & 3(A), SUB-KEPALA 1(A) &1(B)



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 100
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKR/PERS/CKC/017/2024
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 14/10/2024
TARIKH AKHIR DIJUAL 21/10/2024
TEMPAT DIJUAL SECARA ATAS TALIAN (JKR E-TENDER)
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPSECARA ATAS TALIAN (JKR E-TENDER)
TARIKH TENDER DITUTUP 11/11/2024
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA 1. Kontraktor TIDAK DIBENARKAN untuk memohon kebenaran khas bagi kategori dan pengkhususan bidang daripada CIDB, PUKONSAatau UPKJ untuk menyertai tender ini.

2. Bagi lawatan tapak atau sesi taklimat tender yang DIWAJIBKAN, hanya PENAMA yang tercatat didalam Sijil PPK, SPKK, STB, PUKONSAatau UPKJ yang dibenarkan menghadiri lawatan tapak atau sesi taklimat berkenaan.

3. Pihak kontraktor yang berminat hendaklah membawa sijil pendaft aran PPK, SPKK & STB serta kad pengenalan PENAMA dan memastikan sijil-sijil berkenaan masih sah sekurang-kurangnya tiga (3) bulan selepas tarikh tutup tender.

4. Kontraktor/syarikat tidak boleh mewakilkan pegawai selain daripada penama dalam Sijil PPK,SPKK, STB, PUKONSA atau UPKJ.

5. Bagi lawatan tapak dan taklimat tender, pihak kontraktor yang berminat diingatkan supaya hadir 15 minit lebih awal dari waktu yangditetapkan untuk memastikan proses saringan dan pendaft aran berjalan dengan lancar sebelum sesi taklimat tender & lawatan tapakbermula.

NOTA:
JKR E-TENDERING (SISTEM JET):
Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET

a) Kontraktor yang berminat menyertai tender hendaklah membuat pendaft aran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya kontraktor BERDAFTAR sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membukaakaun dan mendaft ar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portalhttps://tender.jkr.gov.my.

c) Kontraktor yang telah berdaft ar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan,membeli dan mengemukakan dokumen tender.

TAKLIMAT TENDER & LAWATAN TAPAK:

a) Kontraktor yang LAYAK dan berminat dikehendaki untuk memohon untuk hadir ke Taklimat Tender dan Lawatan Tapak melalui SistemJET.

b) Kontraktor yang LAYAK dikehendaki membawa salinan Sijil PPK, STB, SPKK atau PUKONSA atau UPKJ yang dicetak bagi tujuanpendaft aran.

c) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yangberkaitan hendaklah dipatuhi. Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaft aran semasa taklimat tender &lawatan tapak dijalankan.

PEMBELIAN DOKUMEN TENDER:
a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuat naik salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakuan Pendaft aran Kontraktor (PPK), Sijil PerolehanKerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB dan Sijil Taraf Bumiputera (STB); dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembeliandokumen tender.

b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaft aran dan bukti pembayaranyang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

PERINGATAN:
Pejabat Memanggil Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaanpenerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1