1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKR/IP/CKIP/2025/01

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK CADANGAN PEMBINAAN FOSSIL WALK DI PULAU ANAK TIKUS, PULAU LANGGUN DAN LAIN-LAIN KERJA BERKAITAN DI KILIM KARST GEOFOREST PARK, MUKIM AYER HANGAT, LANGKAWI, KEDAH DARUL AMAN
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 13/02/2025
MASA LAWATAN: 09:30 AM
LOKASI LAWATAN: LAWATAN TAPAK AKAN DILAKSANAKAN SELEPAS TAKLIMAT TENDER. SEBARANG KOS TERMASUK PENGANGKUTAN BOT KE TAPAK PROJEK DARI JETI KILIM KE PULAU ANAK TIKUS ADALAH DIBAWAH TANGGUNGAN KONTRAKTOR

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 13/02/2025
MASA TAKLIMAT: 09:30 AM
LOKASI TAKLIMAT: Pejabat JKR Daerah Langkawi, Kedah (Kontraktor perlu memohon untuk menyertai Taklimat Tender dan Lawatan Tapak selewat-lewatnya pada 11 Februari 2025 (SELASA) sebelum jam 5.00ptg. Sila klik butang 'MOHON TAKLIMAT' di dalam Sistem JKR E-Tender)
TARIKH IKLAN 22/01/2025
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER BAHAGIAN KONTRAK & UKUR BAHAN, CAWANGAN KEJURUTERAAN INFRASTRUKTUR PENGANGKUTAN
SYARIFAH NURFARHANIM BINTI SYED JUNIT
0326107982 / 0326108109/ 0326107208 / BKUB03CKIP@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF BUMIPUTERA
JENIS SYARIKAT T1
PENDAFTARAN CIDBPERAKUAN PENDAFTARAN KONTRAKTOR (PPK)
GRED : G6
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : CE03 & CE21 (KEBENARAN KHAS TIDAK DIBENARKAN)

SIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G6
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : PEMBINAAN KEJURUTERAAN AWAM (KEBENARAN KHAS TIDAK DIBENARKAN)

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS: A
TAJUK: I
TAJUK KECIL: 2
UPKJ
KELAS: B
KEPALA: I
SUB KEPALA: 2B



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 300
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKR/IP/CKIP/2025/01
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 14/02/2025
TARIKH AKHIR DIJUAL 24/02/2025
TEMPAT DIJUAL SECARA ATAS TALIAN MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET)
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPSECARA ATAS TALIAN MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET)
TARIKH TENDER DITUTUP 19/03/2025
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA DOKUMEN SOKONGAN MANDATORI
1) KEPERLUAN TCC (TAX COMPLIANCE CERTIFICATE)
TCC adalah DOKUMEN WAJIB yang perlu dikemukakan oleh syarikat bersama-sama dokumen tender. Sila Rujuk Arahan Kepada Petender
2) KEPERLUAN BORANG PENGISYTIHARAAN PEMUNYA BENEFISIAL [Beneficial Ownership (BO)]
Petender WAJIB melaksanakan Pengisytiharaan BO dan mengemukakan Borang Pengisytiharaan BO. Sila Rujuk Arahan Kepada Petender
3) BORANG AKUAN SYARIKAT DALAM MENANGANI JENAYAH PEMERDAGANGAN ORANG DAN BURUH PAKSA
Petender WAJIB melengkapkan dan menandatangani borang. Sila Rujuk Arahan Kepada Petender

A. PENDAFTARAN KONTRAKTOR :
Kontraktor hendaklah mempunyai:
a. Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK) dan Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPPK) dengan Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB) hendaklah masih berkuatkuasa sekurang-kurangnya melebihi 3 bulan daripada tarikh tutup tender.
b. Mempunyai Sijil SCORE CIDB dengan minimum 2 Bintang.
c. Kontraktor tidak mempunyai kerja semasa yang ‘sakit’ serta bebas daripada rekod prestasi yang tidak memuaskan dari segi tempoh penyiapan projek serta kualiti kerja yang dilaksanakan oleh kontraktor dalam tempoh lima (5) tahun lalu.
d. Kontraktor berdaftar yang telah digantung oleh CIDB dari menyertai tender, TIDAK LAYAK untuk menyertai tender ini.

B. JKR E-TENDERING (SISTEM JET) :
Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.
a) Petender yang berminat menyertai tender ini hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.
b) Hanya petender berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal Sistem JET.
c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.
d) Dokumen Meja Tender boleh disemak dan dokumen tender boleh diperolehi secara dalam talian melalui Sistem Jet.

C. TAKLIMAT & LAWATAN TAPAK :
a) Taklimat & Lawatan tapak secara fizikal adalah DIWAJIBKAN bagi semua petender. HANYA PENAMA yang tercatat didalam sijil PPK, SPKK, PUKONSA atau UPKJ dan berstatus BUMIPUTERA (PPK, SPKK, PUKONSA atau UPKJ) sahaja dibenarkan menghadiri taklimat dan lawatan tapak. WAKIL SYARIKAT TIDAK DIBENARKAN menghadiri taklimat dan lawatan tapak.
b) Sila bawa cop nama Syarikat Beralamat dan sijil-sijil berkaitan untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.

D. PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :
a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK) & Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB atau Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK) & Sijil UPKJ atau Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK) dan Sijil PUKONSA; dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.
b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

E. PERINGATAN :
a) Pejabat Mengurus Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan e-mel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
b) Sebarang masalah boleh hubungi secara e-mel : bkub03ckip@jkr.gov.my
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     


Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1