1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKR/CKUB/23051/2025

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK PEMBINAAN PEJABAT TEKNIKAL PUSAT PERTANIAN KG. AWAH, MARAN, PAHANG
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 10/03/2025
MASA LAWATAN: 10:00 AM
LOKASI LAWATAN: AKADEMI USAHAWAN TANI PAHANG, KG. AWAH, 28100 CHENOR, PAHANG. (LAWATAN TAPAK)

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 10/03/2025
MASA TAKLIMAT: 10:00 AM
LOKASI TAKLIMAT: Akademi Usahawan Tani Pahang, Kg. Awah, 28100 Chenor, Pahang. (Taklimat Tender)
TARIKH IKLAN 04/03/2025
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER CAWANGAN KONTRAK & UKUR BAHAN (BAHAGIAN BANGUNAN AM 2), IBU PEJABAT JKR MALAYSIA
SR HISHAIMAN BIN HUSSAIN / WAN NABILAH BINTI W. MUHAMIN / ADLAN FASHLI BIN ASRI
03-26165463/03-2616 5473/03-26165513 / CKUBBBA2BPP4@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF BUMIPUTERA
JENIS SYARIKAT TIDAK BERKENAAN
PENDAFTARAN CIDBSIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G5
KATEGORI : B
PENGKHUSUSAN : B04 (KEBENARAN KHAS TIDAK DIBENARKAN)

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS: -
TAJUK: -
TAJUK KECIL: -
UPKJ
KELAS: -
KEPALA: -
SUB KEPALA: -
SIJIL-SIJIL LAIN
- PETENDER WAJIB MENGEMUKAKAN ATAU MEMUAT NAIK SIJIL PEMATUHAN CUKAI (TAX COMPLIANCE CERTIFICATE - TCC) DARIPADA LHDN BERSAMA-SAMA DOKUMEN TENDER SEMASA MENGEMUKAKAN TAWARAN SECARA DALAM TALIAN SEPERTIMANA KAEDAH PENYERAHAN TAWARAN TENDER YANG DITETAPKAN.



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 100
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKR/CKUB/23051/2025
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 14/03/2025
TARIKH AKHIR DIJUAL 20/03/2025
TEMPAT DIJUAL SECARA DALAM TALIAN (HTTPS://TENDER.JKR.GOV.MY)
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPSECARA DALAM TALIAN (HTTPS://TENDER.JKR.GOV.MY)
TARIKH TENDER DITUTUP 14/04/2025
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA TIDAK DIBENARKAN MEMOHON KEBENARAN KHAS CIDB UNTUK GRED DAN PENGKHUSUSAN DALAM BIDANG YANG TELAH DITETAPKAN

Proses tender ini dilaksanakan secara atas talian melalui Sistem JKR E-TENDER (JET).

a) Petender yang berminat menyertai tender ini hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya petender berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JKR E-TENDER (JET). Langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual yang boleh dimuat turun melalui portal Sistem JKR E-TENDER (JET).

c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JKR E-TENDER (JET) akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender secara atas talian.

d) Dokumen Meja Tender boleh disemak dan dokumen tender boleh diperolehi secara dalam talian melalui
Sistem JKR E-TENDER (JET).

e) Petender perlu mempunyai SIJIL PERAKUAN PENDAFTARAN & SIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK) daripada CIDB dan SIJIL TARAF BUMIPUTERA (STB) daripada PUSAT KHIDMAT KONTRAKTOR (PKK) dalam Gred, Kategori dan Pengkhususan yang ditetapkan .

f) KEBENARAN KHAS daripada CIDB adalah TIDAK DIBENARKAN untuk pengkhususan bidang kerja yang ditetapkan.

TAKLIMAT TENDER & LAWATAN TAPAK :

a) Taklimat Tender & Lawatan Tapak adalah WAJIB bagi semua petender. Permohonan menghadiri Taklimat Tender & Lawatan Tapak hendaklah dibuat melalui Sistem JKR E-Tender (JET). Hanya petender yang mendapat pengesahan kehadiran melalui Sistem JKR E-Tender (JET) sahaja dibenarkan hadir ke Taklimat Tender & Lawatan Tapak tersebut.

b) Hanya Penama dalam Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) atau PUKONSA atau UPKJ yang dibenarkan untuk menyertai Taklimat Tender dan Lawatan Tapak. Kontraktor / Syarikat TIDAK BOLEH mewakilkan pegawai selain daripada penama dalam sijil-sijil berkenaan. Untuk tujuan pengesahan, penama perlu membawa Kad Pengenalan Diri ketika menyertai Taklimat Tender & Lawatan Tapak.

c) Petender perlu membawa SIJIL PERAKUAN PENDAFTARAN & SIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK) daripada CIDB serta SIJIL TARAF BUMIPUTERA (STB) daripada PUSAT KHIDMAT KONTRAKTOR (PKK) semasa menghadiri taklimat tender dan lawatan tapak. Sila bawa bersama Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa Taklimat Tender & Lawatan Tapak dijalankan.

d) Petender akan diberikan Borang Kehadiran Kontraktor (Taklimat Tender & Lawatan Tapak) semasa pendaftaran. Petender perlu mendapatkan PENGESAHAN JKR ke atas borang tersebut setelah selesai sesi Lawatan Tapak.

e) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi.

PEMBELIAN DOKUMEN TENDER:

a) Petender perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) Borang Kehadiran Kontraktor (Taklimat Tender & Lawatan Tapak) di dalam Sistem JKR E-Tender (JET) selepas menghadiri Taklimat Tender & Lawatan Tapak.

b) Hanya Petender yang diberi pengesahan melalui Sistem JKR E-Tender (JET) setelah memuatnaik Borang Kehadiran Kontraktor (Taklimat Tender & Lawatan Tapak) dibenarkan membuat bayaran pembelian Dokumen Tender.

c) Kontraktor yang LAYAK membuat bayaran pembelian Dokumen Tender perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) RESIT PEMBAYARAN (Slip JomPAY) di dalam Sistem JKR E-Tender (JET) sehingga Tarikh dan Masa Tutup Jualan Dokumen Tender yang telah ditetapkan.

d) Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

e) Butang Muat Turun Dokumen Tender akan diaktifkan di dalam Sistem JKR E-Tender (JET) setelah salinan RESIT PEMBAYARAN (Slip JomPAY) yang dimuatnaik oleh petender disahkan oleh Pejabat Mengurus Tender.

PERINGATAN :
Pejabat Mengurus Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Petender dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran serta dokumen yang dimuat turun dan sebarang aduan berkaitan perkara ini tidak akan dilayan.
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1