1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKR/CKUB/22375/2023

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK PROJEK BINA BARU PUSAT KEGIATAN MASYARAKAT (PKM), PORT DICKSON, NEGERI SEMBILAN
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER TIADA LAWATAN TAPAK

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN:
MASA LAWATAN:
LOKASI LAWATAN:

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT:
MASA TAKLIMAT:
LOKASI TAKLIMAT: TAKLIMAT TENDER BOLEH DIPEROLEHI MELALUI PAUTAN DI BAHAGIAN NOTA DIBAWAH.
TARIKH IKLAN 24/05/2023
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER BANGUNAN AM 2, CAWANGAN KONTRAK DAN UKUR BAHAN , IBU PEJABAT JKR MALAYSIA
HILMI BIN JAMALUDIN / TUAN LIYANA BINTI TUAN MOOD
03-26165466 / 03-26165470 / CKUBBBA2BPP5@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF BUMIPUTERA
JENIS SYARIKAT TIDAK BERKENAAN
PENDAFTARAN CIDBPERAKUAN PENDAFTARAN KONTRAKTOR (PPK)
GRED : G7
KATEGORI : B & CE
PENGKHUSUSAN : B04 & CE21 (KEBENARAN KHAS TIDAK DIBENARKAN)

SIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G7
KATEGORI : B & CE
PENGKHUSUSAN : PEMBINAAN BANGUNAN & PEMBINAAN KEJURUTERAAN AWAM (KEBENARAN KHAS TIDAK DIBENARKAN)

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS: A
TAJUK: I & II
TAJUK KECIL: 1 & 2(A)
UPKJ
KELAS: A
KEPALA: I & II
SUB KEPALA: 1 & 2(A)



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 500.00
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKR/CKUB/22375/2023
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 24/05/2023
TARIKH AKHIR DIJUAL 30/05/2023
TEMPAT DIJUAL ATAS TALIAN
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPATAS TALIAN
TARIKH TENDER DITUTUP 20/06/2023
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA PENDAFTARAN KONTRAKTOR
a) Petender mempunyai PPK & SPKK atau PPK & Sijil PUKONSA atau PPK & Sijil UPKJ dalam gred/kelas, kategori dan pengkhususan yang ditetapkan dalam kenyataan tender

JKR E-TENDERING (SISTEM JET) :

Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.
a) Petender yang berminat menyertai tender ini hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya petender berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal Sistem JET.

c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.

d) Dokumen Meja Tender boleh disemak dan Dokumen Tender boleh diperolehi secara dalam talian melalui Sistem JET.

TAKLIMAT & LAWATAN TAPAK :

a) Tiada lawatan tapak. Taklimat Tender boleh diperolehi melalui pautan https://jcloud.jkr.gov.my/index.php/s/xZBAnkXqSjRwa5J

PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :

a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK) dan CIDB dengan Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) atau Sijil UPKJ atau Sijil PUKONSA dan Sijil Taraf Bumiputera (STB); dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.

b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

c) Petender yang memenuhi kriteria yang telah ditetapkan akan menerima e-mel pemakluman bagi pengesahan pembelian Dokumen Tender dalam tempoh satu (1) hari bekerja dan boleh memuat turun Dokumen Tender secara salinan lembut (softcopy) melalui Sistem JET.

PERINGATAN :
Pejabat Mengurus Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1