1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKR/CKUB/21591/2023

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK PEMBINAAN STOR RAMPASAN PEJABAT PENGUATKUASAAN KASTAM KUCHING, SARAWAK (TENDER SEMULA)
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 10/08/2023
MASA LAWATAN: 09:30 AM
LOKASI LAWATAN: BALAI GEMA WARISAN, JABATAN KASTAM DIRAJA MALAYSIA SARAWAK, JALAN GEDONG, TANAH PUTEH, 93050 KUCHING, SARAWAK

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 10/08/2023
MASA TAKLIMAT: 09:30 AM
LOKASI TAKLIMAT: BALAI GEMA WARISAN, JABATAN KASTAM DIRAJA MALAYSIA SARAWAK, JALAN GEDONG, TANAH PUTEH, 93050 KUCHING, SARAWAK
TARIKH IKLAN 28/07/2023
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER CAWANGAN KONTRAK DAN UKUR BAHAN (BAHAGIAN BANGUNAN AM 1) IBU PEJABAT JKR MALAYSIA
MOHAMAD FADZIL BIN RIDZUAN
03-26165501/03-26165514 / BBA106CKUB@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF TERBUKA
JENIS SYARIKAT TIDAK BERKENAAN
PENDAFTARAN CIDBPERAKUAN PENDAFTARAN KONTRAKTOR (PPK)
GRED : G6
KATEGORI : B
PENGKHUSUSAN : B01 & B04

PERAKUAN PENDAFTARAN KONTRAKTOR (PPK)
GRED : G7
KATEGORI : B
PENGKHUSUSAN : B01 & B04

SIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G6
KATEGORI : B
PENGKHUSUSAN : TIADA

SIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G7
KATEGORI : B
PENGKHUSUSAN : TIADA

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS:
TAJUK:
TAJUK KECIL:
UPKJ
KELAS: A
KEPALA: II
SUB KEPALA: 2(A) & 2(B) & 4



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 300
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKR/CKUB/21591/2023
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 11/08/2023
TARIKH AKHIR DIJUAL 21/08/2023
TEMPAT DIJUAL SISTEM JKR E-TENDER
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPSISTEM JKR E-TENDER
TARIKH TENDER DITUTUP 19/09/2023
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA NOTA :

Bagi lawatan tapak atau sesi taklimat tender yang DIWAJIBKAN, hanya penama yang tercatat di dalam sijil PPK, SPKK, atau UPKJ yang dibenarkan menghadiri lawatan tapak atau sesi taklimat berkenaan. Kontraktor/syarikat tidak boleh mewakilkan pegawai selain daripada penama dalam PPK, SPKK atau UPKJ.

1) JKR E-TENDERING (SISTEM JET) :

Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.
a) Kontraktor yang berminat menyertai tender hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya kontraktor berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal https://tender.jkr.gov.my.

c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.

2) TAKLIMAT TENDER & LAWATAN TAPAK :

a) Kontraktor yang LAYAK dan berminat dikehendaki untuk memohon untuk hadir ke Taklimat Tender dan Lawatan Tapak melalui Sistem JET.

b) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi. Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.

3) PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :
a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format pdf) Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK), Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB atau (UPKJ), Slip kehadiran lawatan tapak dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.

b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

4) PERINGATAN :
- Pejabat Memanggil Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
- Dokumen Meja Tender dan Dokumen Tender boleh dicapai melalui Storan Atas Talian yang telah diberikan oleh Pegawai Memanggil Tender (PMT).
- Dokumen Tender perlu dikemukakan secara dalam talian menggunakan Sistem E-Tender JKR

**Tidak di benarkan memohon kebenaran khas daripada CIDB, PUKONSA, UPKJ untuk pengkhususan bidang kerja yang telah ditetapkan
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1