1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKR/PP/F/B/15/2023

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK PEMBINAAN DEPOT TAHANAN IMIGRESEN DAN KUARTERS JAWI, PULAU PINANG - PEMBINAAN RUMAH PAM, TANGKI SEDUTAN, SISTEM RETIKULASI AIR LUARAN DAN KERJA-KERJA BERKAITAN DI LOT 286 UNTUK DEPOT TAHANAN DAN KUARTERS IMIGRESEN JAWI, PULAU PINANG
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 25/09/2023
MASA LAWATAN: 10:00 AM
LOKASI LAWATAN: PEJABAT JURUTERA DAERAH, JKR SEBERANG PERAI SELATAN, 14200 SUNGAI JAWI, PULAU PINANG

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 25/09/2023
MASA TAKLIMAT: 10:00 AM
LOKASI TAKLIMAT: PEJABAT JURUTERA DAERAH, JKR SEBERANG PERAI SELATAN, 14200 SUNGAI JAWI, PULAU PINANG
TARIKH IKLAN 15/09/2023
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER JKR PULAU PINANG
SR NEW ANN JEE
042898887/042898902 / BKUBPP02@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF TERBUKA
JENIS SYARIKAT T1
PENDAFTARAN CIDBSIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G6
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : CE 20 ATAU CE 21 (KEBENARAN KHAS DARIPADA CIDB ATAU PUKONSA ATAU UPKJ TIDAK DIBENARKAN UNTUK PENGKHUSUSAN BIDANG KERJA YANG DITETAPKAN)

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS: A
TAJUK: I
TAJUK KECIL: I
UPKJ
KELAS: B
KEPALA: I
SUB KEPALA: 4 (A)



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 300
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:JKR P. PINANG 261669
NOTA: JKR NEGERI PULAU PINANG
REF 1: JKR/PP/F/B/15/2023
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 26/09/2023
TARIKH AKHIR DIJUAL 02/10/2023
TEMPAT DIJUAL SECARA ATAS TALIAN JKR E-TENDER (SISTEM JET)
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPATAS TALIAN JKR E-TENDER (SISTEM JET)
TARIKH TENDER DITUTUP 23/10/2023
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA JKR E-TENDERING (SISTEM JET) :

Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.
a) Petender yang berminat menyertai tender ini hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my . Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya petender berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal Sistem JET.

c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.

d) Dokumen Meja Tender boleh disemak dan dokumen tender boleh diperolehi secara dalam talian melalui Sistem Jet.


TAKLIMAT & LAWATAN TAPAK :

a) Taklimat & Lawatan tapak adalah WAJIB bagi semua petender. Permohonan menghadiri lawatan tapak hendaklah dibuat melalui Sistem JKR E-Tender (JET) .Hanya petender yang mendapat pengesahan kehadiran sahaja daripada Pejabat Mengurus Tender (PMT) dibenarkan hadir untuk ke lawatan tapak tersebut.

b) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi. Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.


PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :

a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) perkara berikut bagi tujuan pembelian dokumen tender :
- Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK),
- Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB atau Sijil UPKJ atau Sijil PUKONSA
- Bukti pembayaran (Slip JomPAY)
- Slip Kehadiran Taklimat Tender & Lawatan Tapak

b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

c) Petender yang memenuhi kriteria yang telah ditetapkan akan menerima e-mel pemakluman bagi pengesahan pembelian Dokumen Tender dan boleh memuat turun Dokumen Tender secara salinan lembut (softcopy) melalui Sistem JET.

PERINGATAN :
Pejabat Mengurus Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1