1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKR/PERS/WPP/T/20/23

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK KERJA-KERJA MENAIKTARAF KAWASAN LAPANG DI TENGAH-TENGAH BANGUNAN BLOK E7, E8, E11, DAN E12, KOMPLEKS E SERTA KERJA-KERJA BERKAITAN
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 20/12/2023
MASA LAWATAN: 04:00 PM
LOKASI LAWATAN: KAWASAN LAPANG DI TENGAH – TENGAH BANGUNAN BLOK E7, E8, E11 DAN E12, KOMPLEKS E, PUSAT PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN 62590 WILAYAH PERSEKUTUAN PUTRAJAYA MALAYSIA

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 20/12/2023
MASA TAKLIMAT: 03:00 PM
LOKASI TAKLIMAT: AUDITORIUM KOMPLEKS E, PUSAT PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN 62590 WILAYAH PERSEKUTUAN PUTRAJAYA MALAYSIA WILAYAH PERSEKUTUAN PUTRAJAYA
TARIKH IKLAN 14/12/2023
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER BAHAGIAN KONTRAK DAN UKUR BAHAN, JABATAN KERJA RAYA WILAYAH PERSEKUTUAN PUTRAJAYA
SITI NOORHAFIZAH BINTI ZULKIFLI / NORIDHAM BIN MOHD BASRI
03-88856939 / 03-88856877 / NOORHAFIZAH.ZULKIFLI@JKR.GOV.MY / NORIDHAM@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF BUMIPUTERA
JENIS SYARIKAT T1
PENDAFTARAN CIDBSIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G4
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : CE14, CE21

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS:
TAJUK:
TAJUK KECIL:
UPKJ
KELAS:
KEPALA:
SUB KEPALA:



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 100
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKR/PERS/WPP/T/20/23
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 27/12/2023
TARIKH AKHIR DIJUAL 03/01/2024
TEMPAT DIJUAL ATAS TALIAN
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPATAS TALIAN
TARIKH TENDER DITUTUP 24/01/2024
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA PENDAFTARAN KONTRAKTOR:

a) Petender/syarikat berdaftar yang telah digantung oleh CIDB dari menyertai tender TIDAK LAYAK untuk menyertai tender ini.
b) Petender mempunyai sijil SPKK yang sah dengan CIDB Gred G4, Kategori CE, Pengkhususan CE14 dan CE21.

KEBENARAN KHAS ADALAH TIDAK DIBENARKAN.

SIJIL TARAF BUMIPUTERA:

a) Petender mempunyai Sijil Taraf Bumiputera (STB) yang sah dengan Pusat Khidmat Kontraktor Gred G4.

JKR E-TENDERING (SISTEM JET) :

Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.
a) Kontraktor yang berminat menyertai tender hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya kontraktor berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal https://tender.jkr.gov.my.

c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.

TAKLIMAT TENDER & LAWATAN TAPAK :

a) Taklimat tender & lawatan tapak adalah WAJIB bagi semua petender. Permohonan menghadiri taklimat tender dan lawatan tapak hendaklah dibuat melalui sistem JKR E-Tender (JET)sebelum Tarikh Taklimat tender & lawatan tapak yang ditetapkan.

b) Hanya penama yang tercatat didalam sijil PPK dan SPKK yang dibenarkan manghadiri lawatan tapak atau sesi taklimat berkenaan. Petender/syarikat tidak boleh mewakilkan pegawai selain daripada penama dalam PPK dan SPKK.

c) Petender/syarikat perlu membawa lesen ASAL dan SALINAN sijil PPK, SPKK, kad pengenalan dan lain-lain dokumen yang berkaitan semasa menghadiri taklimat dan lawatan tapak.

d) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi. Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.

e) Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.

f) Masa pendaftaran bermula dari jam 2.00 Petang sehingga jam 3.00 Petang sahaja.

PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :

a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK) dan Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB; dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.

b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

PERINGATAN :
Pejabat Memanggil Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1