1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: JKRWPKL/T/13/2023

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK KERJA-KERJA PENYELENGGARAAN SISTEM PEMBENTUNGAN NAJIS DAN TANGKI SEPTIK SERTA KERJA-KERJA YANG BERKAITAN DI KAWASAN RUMAH KERAJAAN DI SEKITAR WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR DAN PETALING JAYA SELAMA TIGA (3) TAHUN. (2024 HINGGA 2027)
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 09/01/2024
MASA LAWATAN: 11:00 AM
LOKASI LAWATAN: PEJABAT BAHAGIAN SENGGARA 3 (TENAGA JABATAN), JKR WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR, BATU 4 1/2 , JALAN SUNGAI BESI, 57100 W.P KUALA LUMPUR

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 09/01/2024
MASA TAKLIMAT: 11:00 AM
LOKASI TAKLIMAT: PEJABAT BAHAGIAN SENGGARA 3 (TENAGA JABATAN), JKR WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR, BATU 4 1/2 , JALAN SUNGAI BESI, 57100 W.P KUALA LUMPUR
TARIKH IKLAN 28/12/2023
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER JKR WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR
MOHAMAD SHAHRUL EFFIEY BIN MOHAMAD RAPI
0340474400 / EFFIEY@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF BUMIPUTERA
JENIS SYARIKAT T1
PENDAFTARAN CIDBSIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G5
KATEGORI : B
PENGKHUSUSAN : B24, B27

PERAKUAN PENDAFTARAN KONTRAKTOR (PPK)
GRED : G5
KATEGORI : B
PENGKHUSUSAN : B24, B27

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS:
TAJUK:
TAJUK KECIL:
UPKJ
KELAS:
KEPALA:
SUB KEPALA:



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 100
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:KKR 177501
NOTA: KEMENTERIAN KERJA RAYA
REF 1: JKRWPKL/T/13/2023
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 09/01/2024
TARIKH AKHIR DIJUAL 22/01/2024
TEMPAT DIJUAL ATAS TALIAN
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPATAS TALIAN MELALUI SISTEM JET
TARIKH TENDER DITUTUP 20/02/2024
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA 1. Kebenaran Khas CIDB Menyertai Tender Diluar Pengkhususan adalah tidak dibenarkan.
2. Bagi sesi taklimat tender yang DIWAJIBKAN, hanya PENAMA yang tercatat dalam sijil PPK
/SPKK / PUKONSA / STB yang dibenarkan menghadiri lawatan tapak atau sesi
taklimat.Kontraktor /syarikat TIDAK BOLEH mewakilkan pegawai selain daripada penama
dalam PPK /SPKK / PUKONSA / STB.
SISTEM JKR E-TENDER (JET):
Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET:
a) Kontraktor yang berminat menyertai tender hendaklah membuat pendaft aran dalam
portalhttps://tender.jkr.gov.my. Pendaft aran akaun pengguna kontraktor hanya perlu dibuat
sekalisahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.
b) Hanya kontraktor berdaft ar sahaja boleh menyertai tender yang
menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaft ar
masuksistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui
portalhttps://tender.jkr.gov.my.
c) Kontraktor yang telah berdaft ar dengan Sistem JET akan menerima ID dan Kata Laluan
untuklog masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.
TAKLIMAT TENDER & LAWATAN TAPAK:
a) Kontraktor yang LAYAK dan berminat dikehendaki memohon untuk hadir taklimat tenderdan
lawatan tapak melalui Sistem JET sebelum tarikh taklimat tender yang ditetapkan.
b) Permohonan kontraktor untuk menghadiri taklimat tender dan lawatan tapak akan
disahkanoleh pejabat yang mengeluarkan tender.
c) Kontraktor dikehendaki untuk menghadiri taklimat tender yang berkenaan pada masa,
tarikhdan tempat yang telah ditetapkan.
d) Kontraktor perlu memuat naik bukti kehadiran secara dalam talian melalui Sistem JET
untukdisahkan oleh pejabat yang mengeluarkan tender. Kegagalan kontraktor untuk
mengemukakanbukti kehadiran lawatan tapak dan taklimat tender akan menyebabkan
kontraktor tidak layakmenyertai tender.
e) Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaft aran semasa
lawatantapak dan taklimat tender dijalankan.
f) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan
Negara(MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi.
PEMBELIAN DOKUMEN TENDER:
a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuat naik salinan (dalam format*pdf) bukti pembayaran
/resit bayaran (Slip JomPAY), Resit Penerimaan Bayaran Deposit Security dan PerakuanPendaft
aran Kontraktor (PPK) dan :
i. Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK), CIDB dan Sijil Taraf Bumiputera,PKK; atau
ii. Sijil PUKONSA dan Sijil Taraf Bumiputera, PKK
b) Dokumen tender hanya akan dijual kepada kontraktor yang LAYAK berdasarkan
kepadamaklumat pendaft aran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK
akandikembalikan sekiranya kontraktor gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.
PERINGATAN:
Pejabat Mengeluarkan Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian
kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen
yang di muat turun.
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1