1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: F/PHG/UTP/DMT/052/2024

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK KERJA-KERJA PEMBAIKAN SISTEM PAIP BOMBA DAN LAIN-LAIN KERJA BERKAITAN DI PANGKALAN UDARA KUANTAN, PAHANG DARUL MAKMUR. (KEBENARAN KHAS TIDAK DIBENARKAN)
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 08/02/2024
MASA LAWATAN: 10:00 AM
LOKASI LAWATAN: BILIK MESYUARAT UNIT TENTERA JKR NEGERI PAHANG, KM 16, JALAN GAMBANG, 25150 KUANTAN, PAHANG

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 08/02/2024
MASA TAKLIMAT: 10:00 AM
LOKASI TAKLIMAT: BILIK MESYUARAT UNIT TENTERA JKR NEGERI PAHANG, KM 16, JALAN GAMBANG, 25150 KUANTAN, PAHANG
TARIKH IKLAN 30/01/2024
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER BAHAGIAN KONTRAK & UKUR BAHAN, JKR NEGERI PAHANG, TINGKAT 12, KOMPLEKS TUN RAZAK, BANDAR INDERA MAHKOTA, 25582 KUANTAN, PAHANG DARUL MAKMUR
ROZANI BINTI MOHD YUSOFF
095717068 / BKUBUTP@GMAIL.COM
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF BUMIPUTERA
JENIS SYARIKAT T1
PENDAFTARAN CIDBPERAKUAN PENDAFTARAN KONTRAKTOR (PPK)
GRED : G4
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : CE20

SIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G4
KATEGORI : CE
PENGKHUSUSAN : CE20

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS:
TAJUK:
TAJUK KECIL:
UPKJ
KELAS:
KEPALA:
SUB KEPALA:



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 100
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:JKR PAHANG 629618
NOTA: JKR NEGERI PAHANG
REF 1: F/PHG/UTP/DMT/052/2024
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 13/02/2024
TARIKH AKHIR DIJUAL 27/02/2024
TEMPAT DIJUAL SECARA ATAS TALIAN
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPSECARA ATAS TALIAN
TARIKH TENDER DITUTUP 21/03/2024
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.

a) Petender yang berminat menyertai tender ini hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya petender berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal Sistem JET.

c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.

d) Dokumen Meja Tender boleh disemak dan dokumen tender boleh diperolehi secara dalam talian melalui Sistem JET.

TAKLIMAT TENDER & LAWATAN TAPAK :

a) Taklimat Tender & Lawatan tapak adalah WAJIB bagi semua petender. Permohonan menghadiri lawatan tapak hendaklah dibuat melalui Sistem JKR E-Tender (JET) .Hanya petender yang mendapat pengesahan kehadiran sahaja daripada Pejabat Mengurus Tender (PMT) dibenarkan hadir untuk ke lawatan tapak tersebut.

b) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi. Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.

c) Hanya Penama dalam PPK dan SPKK atau PUKONSA atau UPKJ yang dibenarkan untuk menyertai taklimat tender dan lawatan tapak.

PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :

a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK), Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB dan Sijil Taraf Bumiputera (STB); dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.

b) KEBENARAN KHAS daripada CIDB adalah TIDAK DIBENARKAN untuk pengkhususan bidang kerja yang ditetapkan.

c) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.


d) Petender yang memenuhi kriteria yang telah ditetapkan akan menerima e-mel pemakluman bagi pengesahan pembelian Dokumen Tender dalam tempoh satu (1) hari bekerja dan boleh memuat turun Dokumen Tender secara salinan lembut (softcopy) melalui Sistem JET.

PERINGATAN :

Pejabat Mengurus Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.


Manual Pengguna boleh dimuat turun melalui portal https://tender.jkr.gov.my
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1