1

MAKLUMAT KENYATAAN TENDER KERJA BAGI NO TENDER: F/PHG/IP/DMT/101/2024

PERHATIAN : UNTUK MENYERTAI TENDER YANG DILAKSANAKAN OLEH JABATAN KERJA RAYA MALAYSIA MELALUI SISTEM JKR E-TENDER (JET), PETENDER PERLU MEMPUNYAI AKAUN DAN LOG MASUK KE DALAM SISTEM JET UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. PENDAFTARAN AKAUN BAGI SETIAP PETENDER (SYARIKAT) ADALAH SEKALI SAHAJA. SILA HUBUNGI PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.
MAKLUMAT PROJEK
PROJEK MENYIAPKAN BAKI KERJA PEMBINAAN 2 BLOK KUARTERS KELAS G PANGSA 5 TINGKAT 18 UNIT DAN 2 UNIT KUARTERS BERKEMBAR KELAS D DI KUALA TAHAN, JERANTUT, PAHANG DARUL MAKMUR.
SYARAT KEHADIRAN KE LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER WAJIB

MAKLUMAT LAWATAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH LAWATAN: 21/03/2024
MASA LAWATAN: 12:00 PM
LOKASI LAWATAN: TAPAK PROJEK PEMBINAAN 2 BLOK KUARTERS KELAS G PANGSA 5 TINGKAT 18 UNIT DAN 2 UNIT KUARTERS BERKEMBAR KELAS D DI KUALA TAHAN, JERANTUT, PAHANG DARUL MAKMUR.

MAKLUMAT TAKLIMAT ADALAH SEPERTI BERIKUT:
TARIKH TAKLIMAT: 21/03/2024
MASA TAKLIMAT: 11:00 AM
LOKASI TAKLIMAT: Pejabat Tapak Projek, No.2, Kedai 1 1/2 Tingkat Fasa 2, Jalan Kuala Tahan P-P-Desa Kuala Tahan, Tembeling, Jerantut., Pahang Darul Makmur.(Sila Rujuk Pautan Lokasi Taklimat Tender pada Nota Kenyataan Tender).
TARIKH IKLAN 15/03/2024
PEJABAT MEMBUAT TAWARAN TENDER BAHAGIAN KONTRAK DAN UKUR BAHAN , JKR NEGERI PAHANG
CHE WAN MASTURAH BINTI CHE WAN KAMAN
095717049 / CWMASTURAH@JKR.GOV.MY
MAKLUMAT KONTRAKTOR
TARAF TERBUKA
JENIS SYARIKAT T1
PENDAFTARAN CIDBSIJIL PEROLEHAN KERJA KERAJAAN (SPKK)
GRED : G7
KATEGORI : B
PENGKHUSUSAN : B04

PERAKUAN PENDAFTARAN KONTRAKTOR (PPK)
GRED : G7
KATEGORI : B
PENGKHUSUSAN : B04

LAIN-LAIN PENDAFTARAN PUKONSA
KELAS:
TAJUK:
TAJUK KECIL:
UPKJ
KELAS:
KEPALA:
SUB KEPALA:
SIJIL-SIJIL LAIN
SIJIL KONTRAKTOR PENYIAP KEMENTERIAN KERJA RAYA GRED G7 DAN BERDAFTAR DALAM PENGKHUSUSAN B04



KRITERIA PRA KELAYAKAN
MAKLUMAT DOKUMEN
HARGA RM 500.00
MAKLUMAT BAYARAN
BILLER CODE:JKR PAHANG 629618
NOTA: JKR NEGERI PAHANG
REF 1: F/PHG/IP/DMT/101/2024
Ref 2: NAMA SYARIKAT ANDA

BAYARAN TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN SEKIRANYA PETENDER GAGAL MEMENUHI SYARAT-SYARAT YANG TELAH DITETAPKAN.

PAUTAN UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER (JIKA BERKENAAN) AKAN DIAKTIFKAN SETELAH SELESAI PROSES LAWATAN TAPAK/TAKLIMAT TENDER (SEKIRANYA WAJIB) DAN PEMBAYARAN. PETENDER DIKEHENDAKI LOG MASUK KE DALAM SISTEM UNTUK MEMUAT TURUN DOKUMEN TENDER.
TARIKH MULA DIJUAL 25/03/2024
TARIKH AKHIR DIJUAL 29/03/2024
TEMPAT DIJUAL ATAS TALIAN
WAKTU TUTUP JUAL TENDER05:00 PM
TEMPAT DITUTUPATAS TALIAN
TARIKH TENDER DITUTUP 04/04/2024
WAKTU TENDER DITUTUP 12:00 PM
NOTA Proses tender ini dilaksanakan secara dalam talian melalui Sistem JET.

a) Petender yang berminat menyertai tender ini hendaklah membuat pendaftaran dalam portal https://tender.jkr.gov.my. Pendaftaran akaun pengguna (kontraktor) hanya perlu dibuat sekali sahaja dengan menggunakan nama syarikat yang berkenaan.

b) Hanya petender berdaftar sahaja boleh menyertai tender yang menggunakan Sistem JET. Langkah-langkah untuk membuka akaun dan mendaftar masuk sistem boleh dirujuk menerusi Manual Pengguna yang boleh dimuat turun melalui portal Sistem JET.

c) Kontraktor yang telah berdaftar dengan Sistem JET akan menerima ID dan kata laluan untuk log masuk, melihat paparan iklan, membeli dan mengemukakan dokumen tender.

d) Dokumen Meja Tender boleh disemak dan dokumen tender boleh diperolehi secara dalam talian melalui Sistem JET.

TAKLIMAT TENDER & LAWATAN TAPAK :

a) Taklimat Tender & Lawatan tapak adalah WAJIB bagi semua petender. Permohonan menghadiri lawatan tapak hendaklah dibuat melalui Sistem JKR E-Tender (JET) .Hanya petender yang mendapat pengesahan kehadiran sahaja daripada Pejabat Mengurus Tender (PMT) dibenarkan hadir untuk ke lawatan tapak tersebut.

b) Segala Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Kerajaan yang berkaitan hendaklah dipatuhi. Sila bawa Cop Syarikat Beralamat untuk memudahkan urusan pendaftaran semasa taklimat tender & lawatan tapak dijalankan.

c) Hanya Penama dalam PPK dan SPKK atau PUKONSA atau UPKJ yang dibenarkan untuk menyertai taklimat tender dan lawatan tapak.

Lokasi Taklimat Tender : https://goo.gl/maps/4mrMQkDd67tTUAup8

PEMBELIAN DOKUMEN TENDER :

a) Kontraktor yang LAYAK perlu memuatnaik salinan (dalam format *pdf) Sijil Perakuan Pendaftaran Kontraktor (PPK), Sijil Perolehan Kerja Kerajaan (SPKK) dengan CIDB dan Sijil Taraf Bumiputera (STB); dan bukti pembayaran (Slip JomPAY) bagi tujuan pembelian dokumen tender.

b) KEBENARAN KHAS daripada CIDB adalah TIDAK DIBENARKAN untuk pengkhususan bidang kerja yang ditetapkan.

c) Dokumen tender hanya akan dijual kepada Kontraktor yang LAYAK berdasarkan kepada maklumat pendaftaran dan bukti pembayaran yang dikemukakan. Bayaran TIDAK akan dikembalikan sekiranya petender gagal memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.


d) Petender yang memenuhi kriteria yang telah ditetapkan akan menerima e-mel pemakluman bagi pengesahan pembelian Dokumen Tender dalam tempoh satu (1) hari bekerja dan boleh memuat turun Dokumen Tender secara salinan lembut (softcopy) melalui Sistem JET.

PERINGATAN :

Pejabat Mengurus Tender (PMT) tidak akan bertanggungjawab di atas kecuaian Kontraktor dalam memastikan kesempurnaan penerimaan emel, isu pembayaran dan dokumen yang dimuat turun.
DOKUMEN TENDER  DOKUMEN MEJA TENDER     



Selaras dengan arahan terkini tiada lagi paparan Jadual Borang Tender (JKR28).
1